Η Focus Bari δημοσίευσε τα αποτελέσματα της Πανελλαδικής Έρευνας «Focus On Tech Life Tips», που πραγματοποιεί από το 1995, για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς.
Συνδυάζοντας τα στοιχεία με δεδομένα από τα YOUGOV profiles και με την έρευνα για τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και Voice.AI, καταγράφονται οι εξής τάσεις:
-
Καθημερινή online παρουσία: Σχεδόν όλοι οι χρήστες συνδέονται καθημερινά μέσω smartphone, με μέσο χρόνο χρήσης 131 λεπτά την ημέρα. Οι ηλικίες 16-24 φτάνουν ακόμη υψηλότερα, στα 168 λεπτά.
-
Η άνοδος του ChatGPT: Τρεις στους πέντε Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν ήδη μπει στον κόσμο της AI. Τις υψηλότερες επιδόσεις καταγράφουν οι γυναίκες (64% έναντι 57% των ανδρών) και οι ηλικίες έως 44 ετών.
-
Ραγδαία αύξηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο: 8 στους 10 καταναλωτές πραγματοποίησαν online αγορές το τελευταίο εξάμηνο, με τη χρεωστική κάρτα να αποτελεί τον κύριο τρόπο πληρωμής.
-
Social media & φύλο: Οι γυναίκες πρωταγωνιστούν στην παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα (95%), ξεπερνώντας τους άνδρες και ενισχύοντας την τάση χρήσης τους.
-
Ψηφιακό χάσμα & ανησυχίες: Ενώ οι νέοι οδηγούν την τεχνολογική εξέλιξη, οι γυναίκες και τα άτομα άνω των 50 εκφράζουν περισσότερους προβληματισμούς για τις κοινωνικές συνέπειες της τεχνολογίας.
Στον τομέα του eCommerce, το 78% των ανδρών και το 79% των γυναικών αγόρασαν διαδικτυακά τους τελευταίους έξι μήνες. Η μέση δαπάνη ανά καταναλωτή ανήλθε σε 987 ευρώ για το ίδιο διάστημα.
Οι πιο συχνές κατηγορίες αγορών ήταν:
-
ρούχα (41%),
-
παπούτσια (33%),
-
ηλεκτρονικά είδη (26%),
-
καλλυντικά (25%),
-
αεροπορικά εισιτήρια και εισιτήρια ψυχαγωγίας (22%).
Όσον αφορά τις πληρωμές, το 63% επέλεξε χρεωστική κάρτα, ενώ το 37% προτίμησε αντικαταβολή.